Epson Stylus SX445W

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson Stylus SX445W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

daniellevdvelden 27-07-2013
Geschreven voor: Epson Stylus SX445W

Printer werkt prima, makkelijk te installeren, scannen gaat vlot. Helaas nu een nieuwe laptop windows 8 gekocht. Daarop werkt het draadloos printen niet, bij mij weten ook nog geen update beschikbaar. Dat is wel een gemis. Iemand tips?

Nitro13 28-07-2013

Ga vanuit de Metro interface (het tegeltjes-scherm) naar het "ouderwetse" bureaublad.
Muis naar de rechter boven- of onderhoek en kies Instellingen (Settings).
Kies Configuratiescherm (Control Panel).
Kies Apparaten en printers bekijken (View devices and printers).
Kies Printer toevoegen.
Als de laptop en de printer op hetzelfde netwerk zitten (en de printer aan staat) dan verschijnt hij in het lijstje!

GJDB 20-12-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX445W

Wat een irritante printer is dit zeg. Krijg de ene foutmelding na de andere. scannnen van en foto duurt heel er lang, net zo als het printen van een a4'tje. In vergelijking met mijn oude Canon zeker 2 tot 3 keer langzamer. De meegeleverde inkt is na een paar printjes... Goedkoop is weer duurkoop geworden.

Nitro13 21-12-2012

Heb je al een firmware update gedaan? Er is een nieuwe versie beschikbaar. Dat kan via het display menu op de printer of via de web-interface.

Edwin V 22-12-2012

Had je beter ingelezen dan had je geweten hoe makkelijk je de drivers had kunnen downloaded en hoe makkelijk je kan scannen.

Nitro13 21-12-2012

Vreemd, bij mij gaan printen, scannen (naar SD kaart) en benaderen van de SD kaart via Windows explorer als een speer.

Je hebt toch niet de bijgeleverde CD met software gebruikt? Die is bedoeld als onderzetter voor koffie, heb je niet nodig voor installatie, evenmin als een USB kabel, waar een andere Jodocus hieronder mee bezig is geweest...

Moksha 20-10-2012

+ goede prijs-kwaliteit verhouding
lage afdrukkosten

- software is gebruikersonvriendelijker dan van Canon.
Interface ziet er minder professioneel uit.

Anoniem 17-10-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX445W

Vorige week aangeschaft en geïnstalleerd. Ik heb windows xp en moet zeggen dat het erg lang duurt: 45 minuten! Daarbij wordt gevraagd om een usb-kabel, die er niet bij zit. Die moet je dus toevallig wel hebben, anders lukt het niet. Wat me opvalt is dat het een groot apparaat is en nogal lawaai maakt bij het printen. Verdere ervaringen volgen...

Edwin V 19-10-2012

Je had ook de reviews kunnen lezen en daar kunnen zien dat er een hele snelle manier van installeren is ook zonder USB -kabel. EN vormgeving een 4, waarom koop je hem dan?

Patrick67 08-10-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX445W

Bij kennissen deze printer geïnstalleerd, nadat ik zelf 2 soortgelijke types heb. Zelf ben ik over mijn 2 soortgelijke printers -die dezelfde inktcartridges hebben - zeer tevreden. Deze printer is weer net iets nieuwer - en werkt nog gemakkelijker. Installeren op het draadloze netwerk is echter kinderspel. Afdrukken gaat vlot en de resultaten zijn prima. Een echte aanrader. Met inktpatronen via Ebay, lach je je helemaal kapot met de afdrukprijs per velletje.

pakomaba 30-09-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX445W

Hallo mensen deze printer vandaag in gebruik genomen en inderdaad net als mijn nede recenten ben ik zeer tevreden over deze printer van Epson.
de installatie ging goed en gemakkelijk,en de eerste printjes zien er goed uit.
van mij dus voor ieder een aanrader.

Rick van O. 19-09-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX445W

Goeie en mooie printer. Installatie ging gemakkelijk In no time had ik twee labtops gekoppeld via WIFI. Ik heb deze gekozen op basis van de reviews hier. De afdrukken zijn voor gewoon thuisgebruik zeer acceptabel. Foto's laat ik wel via de HEMA of zo afdrukken. Het printen zelf gaat niet zo heel snel, maar goed: je kunt niet alles hebben voor € 49,= . Ik ben in ieder geval zeer tevreden met mijn keuze.

Nitro13 17-09-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX445W

Prima printer en scanner, zeer gebruiksvriendelijk. Ik gebruik hem stand-alone, zowel voor printen (ook Apple AirPrint en Google Cloudprint) als scannen. Ik heb er een SD-kaartje in gestopt waar ik de scans op laat zetten en die zijn vervolgens via WiFi als netwerkschijf beschikbaar.

Gekocht voor €49 in de weekend-aanbieding van Computerland. Wat een koopje! Ik ben nog steeds op zoek naar het addertje onder het gras, maar zelfs de inkt is niet duur. Cartridges zijn resetbaar en hervulbaar, en zijn te koop van een universeel-merk.

Om dan toch verbeterpunten aan te geven: hij wordt aangeprezen als bijzonder compact, maar dat valt in de praktijk tegen. En een papierlade was fijn geweest, en ook goed tegen stof. Gezien het formaat had er een papierlade in kunnen zitten.

brothersinbeetles 28-08-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX445W

Wij zochten een printer met WIFI en gescheiden inktcartridges. Dat het een all-in-one is geworden was geen vereiste, maar wel erg handig. De keus is op de Epson Stylus SX445W gevallen vanwege de positieve reviews van Epson printers.

Printer ziet er goed uit en is lekker compact. De installatie van software en drivers gaat probleemloos, maar neemt wel even tijd in beslag. Verbinden met meerdere laptop ging snel en zonder problemen. Ook printen vanaf de Ipad gaat vlekkeloos. Ideaal dat WIFI. De printer staat mooi standby te zijn op de bovenverdieping en wordt wakker als je een printopdracht geeft. Eenvoudig en zonder gedoe met kabels.

Het printen gaat goed, in grijswaarden is ie vrij snel, maar kan alleen nog niet ontdekken hoe ik de printvolgorde om kan draaien om de 1e pagina boven te krijgen... Printen in kleur op normaal papier geeft een hele mooie kwaliteit en het randloos printen werkt erg mooi voor paginavullende foto's. Kleur printen duurt wel eventjes...

Kopiëren gaat ook prima, scannen nog niet geprobeerd. al met al zeer content voor € 80.

Edwin V. 13-09-2012

Zelf heb ik de ze printer op een andere laptop met Windows 7 geïnstalleerd. Dit ging eenvoudig en snel. Ook het toevoegen van een netwerkprinter (Wifi) ging met het standaard printermenu snel en eenvoudig. Ik heb de installatiedisk niet gebruikt. Mijn advies is ook om het rechtstreeks vanaf je PC te installeren zonder de installatie-CD

Fregje1970 10-09-2012

Ik krijg mijn Epson absoluut niet werkend draadloos, kun jij me misschien tips geven?

brothersinbeetles 11-09-2012

Inmiddels ook gescand met de SX445W en ook dat gaat vlekkeloos. Goede kwaliteit. Heb alleen nog niet ontdekt hoe je naar meerdere laptops kunt scannen. Kan er nu maar één selecteren op het display v/d printer.

@ Fregje1970: toevallig heb ik eergisteren ook nog een SX430W geïnstalleerd. Dat ging tijdens de 1e poging ook mis met de WIFI. Wat ik toen gedaan heb, is de installatieprocedure v/d software opnieuw doen vanaf CD/DVD. De printer een keertje uit- en weer aangezet en bij de 2e poging ging het goed. Mocht het weer mis gaan, even onthouden waar het precies mis gaat (welk gedeelte v/d installatie / welk scherm).

Edwin V. 06-05-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX445W

Zocht een printer met niet al te dure printcartidges, niet te grote afmeting en die ook moet kunnen scannen en WiFi ondersteunt en een aantal positieve reviews en niet alleen op kieskeurig en als laatste niet te duur. Dit is hem geworden. Ik ben zeer tevreden. Installatie duurt een beetje lang met windows 7 en allerlei info achterlaten bij de registratie. Installatie gaat zonder problemen en zonder uitgebreid de handleiding te bestuderen. Hij doet het goed. Is misschien een beetje lawaaiig bij het printen, maar ik ben een tevreden gebruiker en kan deze ook van harte aanbevelen. De prijs - kwaliteit is zijn belangrijkste troef.

klant2010 17-08-2012

De niet te grote afmeting was voor mij ook van belang.
Een printer met een diepte van 30 cm. paste prima op de plek waar ik 'm wilde.
Helaas moet de papierinvoer aan de achterzijde worden uitgeklapt en uitgeschoven, waardoor de diepte 36,5 cm. wordt...

4heuvel 31-03-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX445W

Het installeren van deze printer viel mij ontzettend tegen.
Mijn ervaring bij het installeren (vanaf cd-rom)van nieuwe printers (ook Epson) was dat het erg makkelijk en bijna vanzelf gaat.
Bij het installeren van de programma’s vanaf de CD-rom voor deze printer verschenen er al fout-meldingen, maar het ging wel door. (computersysteem Windows XP).
Ten slotte bleek de computer de printer niet te herkennen.
Nog eens keer alles weer overnieuw gedaan. Resultaat: weer foutmeldingen en geen printer geïnstalleerd. De bijgeleverde CD-rom van Epson is dus niet goed.
Ik heb toen gekeken op de website van Epson-support. Daar zag ik een programma om de installatie van de printer vanaf hun website te doen.
En toen lukte het wel. En meteen ook maar de nieuwste drivers geinstalleerd.

Voor de rest een prima printer, denk ik.

Endnn12345 03-04-2012

Beste 4heuvel,

Ik denk niet dat het aan Espon ligt, maar aan je besturingssysteem. XP wordt al jaren niet meer gebruikt en ondersteund.
Nog een tip: onder Windows 7 print en scand dit toestel veel beter.
Succes en bedankt voor je review.

mspape 06-05-2012

Printer toevoegen via configuratie scherm en windows naar nieuwe printer opdates laten zoeken en dat staat de SX440 serie erbij en klaar is kees :-)

Windt 72 26-03-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX445W

Gewoon een fijne printer voo thuisgebruik. Bruikbaar voo pc iPod en iPad. kan ook van grote afstand via internet geactiveerd worden. Ben er blij mee, niet duur en werkt goed. Hoop dat het zo blijft.

Erik W 06-03-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX445W

Nog maar net in bezit, maar een super ding.
Wifi, kaartlezer, groot kleurenscherm, alles erop en eraan. Printen/scannen best snel en goede kwaliteit.
Mooi en duidelijk scherm, veel kun je via printer instellen, ook Wifi instellingen.
Na plaatsen van inktpotten duurt het installeren wel erg lang.

SuSe 15-02-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX445W

De printer is makkelijk in te stellen en makkelijk in gebruik.
Hij print erg mooi vind ik en is ook redelijk snel.
Ik heb m een aantal dagen maar tot zo ver is het een goede printer.